tisdag 20 januari 2009

Kroki -vackert?

Idag har jag tecknat kroki för första gången. Det var en otrolig urladdning, både mentalt och fysiskt! Tyvärr fick jag inte ta med mig något av det jag tecknat så jag får återkomma med en publicering av alstren senare.
Lektionen var uppdelad i två delar. Under den första delen var konturerna av kroppen det väsentliga. Inte lyfta på pennan! Inte tjuvkika på pappret! Total koncentration! Jobba långsamt... Svårt och väldigt frustrerande för en stressad student. Resultatet var skrattretande okontrollerade monster av olika storlek.
Under den andra delen var det snabbhet och rörelse som var i fokus. Modellen höll positionen i mellan 1 minut och 5 sekunder och vi skulle fånga rörelsen i kroppen. Här var det stora
rörelser och yviga penndrag som gällde. Total motsats till långsamhet och stillhet!

Kram Emma

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh får jag vara först. :) Roligt att du skapat en blogg. Saknar ju dig i Sthlm!! Kroki låter kul men inget för mig. Jag kan ju knappt rita en streckgubbe. :)
Kram kram Anna

Anonym sa...

Äntligen!!!

Superduper att du ska börja blogga, massa krams vännen!

Catrin sa...

hehe vad häftigt, ser fram emot att få se bilderna :) kram