lördag 25 april 2009

Kreativt skrivande


copyright: Emma, bildbrus

Idag har vi haft ett väldigt roligt seminarium i skolan. Kreativt skrivande! Ord, ord, massor med ord. Ord som vi inte förväntar oss. Ord som går emot reglerna. Fel ord på fel ställe blir rätt. Ordlekar. Göra det som ingen förväntar sig. Vi skrev ett recept på kanelbullar tillsammans, ett ord per person, laget runt...

"27 dl kanel är inte tillräckligt"
"Tryck häftigt ner grävlingen i bunken"

Och JA (!) det hela spårade ur ganska fort! Jag kan avslöja att både spolarvätska, klorin och diesel numera ingår i mitt kanelbullsrecept, men kul var det och jag tror faktiskt att vi lärde oss en hel del på kuppen!

kram Emma

1 kommentarer:

Catrin sa...

hehe vad kul med ordlekar! Jag har faktiskt sökt en kurs i kreativt skrivande i sommar! Men jag sökte i efterhand så vi får se om jag kommer in. Tack för att du tyckte jag var fin i mitt nya hår ;) Kram