måndag 6 april 2009

Makramé och ekorrar


bild lånad från annan hemsida

Vi läser retorik i skolan just nu! Det är med lite skräckblandad förtjusning jag går till lektionerna. Jag menar, vem tycker inte att det är lite läskigt att prata inför folk? Nyttigt att lära sig dock...

Idag hade vi seminarium med praktiska övningar. Första övningen var att presentera en klasskompis på 1 minut. Inte hela världen, men ändå lite creepy eftersom vi blev bedömda.
Den andra övningen var en improvisationsövning. Vi fick varsitt ämne som vi var "experter" på och ett ord som skulle passas in i framförandet. Sedan hade vi 1 minut på oss att övertyga klasskompisarna om att vi var just experter. Jag fick ämnet makramé och ordet ekorre. Galet svårt att prata om något man knappt har en susning om vad det är och att sedan dessutom få in ordet ekorre! Det skrattades så magknipen var nära vill jag lova!

Googlade på makramé nu när jag kom hem... Visade sig att det var sånt jag pysslade med på fritids för en 15-20 år sen... Det är nu man upptäcker att åren faktiskt går, med stormsteg!

kram Emma

0 kommentarer: