måndag 18 maj 2009

Från en bloggare till en annan


Den senaste timmen har jag spenderat genom att läsa fjortisbloggar och äta wasabinötter. Nötterna är väl det enda positiva i den meningen. Istället för road är jag chockad över bloggarna. Jag har läst om en liten 15-årig tjej som "gillar när mina fans vågar komma fram och hälsa". I nästan mening skriver hon "brun utan sol-krämer är dåliga, man blir fläckig, sola solarium istället". Helt otroligt vilket inflytande dessa barn (ja, de är barn!) har på omvärlden. Hur många småtjejer är det inte som läser och gör likadant som sina idoler? Just den här tjejen hade 377017 besökare bara under förra veckan! Tänk vilken publik! Det är klart man ska ha idoler att se upp till både som barn och vuxen, men det känns som att proportionerna och sättet idoldyrkan sker på har förändrats. När jag var yngre handlade det om häftiga dansteg eller frisyrer som var eftertraktade. Idag är det helt andra grejer som verkar spela roll....

Nej, nu har jag inte tid med er pussgurkor längre för jag måste rangordna vilka kändisfester jag ska gå på i helgen och vilka läppglans som glänser mest liksom...


Puss alla mina fans
xoxo Emma ♥



PS. Dagens outfit består av solglasögon från Ray-Ban, lång t-shit från HUGO BOSS Black, tights från NK och väska från Louis Vuitton Ja ba lööööve it asså! ;)

2 kommentarer:

Björn sa...

Jag är helt fascinerad över den enorma mängden besökare dessa bloggar har. Helt otroligt mycket! Och det enda som skrivs om är mode och dessutom på rätt dålig svenska.

anso sa...

hahaha! I am your biggest fan!

Och jag håller helt och hållet med, jag har själv fastnat i en tjejs blogg, vilken handlar om att hon väntar tvillingar, hon är 15 år. skrämmande...

kramisar!