måndag 18 maj 2009

Insida och utsida


copyright: Emma, bildbrus

Varför är utsidan och förpackningen så viktigt för en del människor? Utsidan behöver inte ens vara ful, lite skadad i transporten räcker ofta för degradering. Är en otillfredsställande utsida det samma som ett misslyckande? Hur kommer det sig att saker som duger till de flesta väljs bort av andra med en rynkning på näsan som enda förklaring? Konstigt hur utseendefixerade vi människor blir i jämförelsen med andra människor...

kram Emma

2 kommentarer:

anso sa...

Åh! vilket högaktuellt ämne! Jag håller fullständigt med dig vännen. Insidan är ju såå mkt viktigare än det som syns på utsidan..

Vill passa på också och säga till dig att du är en toppenvän!

Många kramisar

Catrin sa...

Ja gumman, det är en mycket bra fråga! jag blir så arg när jag hör andra kritisera någon bara för att han/hon ser ut på ett visst sätt. Själv tycker jag insidan är viktigast! Även om jag själv är väldigt kritisk vissa dagar till hur jag själv ser ut. Men jag försöker tycka om min kropp för det är den kropp jag har. Å det jag kan göra något åt kan man ju göra något åt.

Hoppas vi kan ses snart! Är hemma med en febrig Anton. :(

massa kramar