lördag 23 maj 2009

Me & my dress


copyright: Emma, bildbrus

Ibland kan jag faktiskt sakna tiden i Stockholm, men inte för det som var då för det är avslutat, utan mer för det visuella. När jag bodde i Stockholm och var mitt uppe i allt missade jag nog godbitarna. Det är först nu som jag har kommit på att jag saknar modet, kläderna och människorna, dom modemedvetna människorna. Modet ser ut på ett helt annat sätt i en storstad jämfört med i en småstad. På gott och ont. I en storstad finns det mer utrymme att vara speciell utan att sticka ut. Du kan skapa ett eget "märke" utan att någon direkt höjer på ögonbrynen, men det är också svårare att inte smälta in i mängden. Mode har en tendens att bli tillspetsat i en storstad. I en småstad finns inte samma möjlighet och chans till det heta modet som finns "just nu". Utbudet är mindre och fingertoppskänsla kan lätt övergå i katastrof. Trots det tycker jag att det är underbart att se människor som tänkt själva, som har en stil som är träffsäker och cool. Att se en människa på gatan som har tänkt! Det gör mig glad!

kram Emma

2 kommentarer:

Unknown sa...

Stockholm (jag) saknar dig här...

Emma sa...

Åh... sankar oxå! :(