onsdag 17 juni 2009

Ny "familjemedlem"


bild lånad från netonnet

Idag har jag shoppat! "Nu igen!?" tänker ni säkert... och YES BOX! Nu igen! Det får bli nudlar resten av månaden! ;)
Det blev ett nytt objektiv, ett minneskort och en snygg praktisk lite större kameraväska. Allt högst behövligt som vanligt... Efter två dagars efterforskande på olika forum (don´t we löve www!?) hittade jag till slut ett objektiv som jag hoppas ska fylla det tomrum som jag känt en längre tid. Dyrgripen heter Sigma AF 70-300 mm/4-5.6 DG Zoom Macro. Detta är, i kontrast till mitt nuvarnade obejktiv (Sony AF 18-70mm/3.5-5.6), som snö i Sahara. En helt ny värld har öppnats, möjligheterna är oändliga. Blommor, porträtt, natur, människor allt som kommer i min väg ska fotas. Nu gäller det bara att tämja besten...

kram Emma

3 kommentarer:

Björn sa...

Nu kan karriären som paparazzi ta fart på allvar ;)

Madde sa...

Åh vad roligt! Inget kan göra en så lycklig som en ny teknik-pryl! Eller det skulle vara ett par nya skor då...;)

Emma sa...

Hahaha... Jo, jag tänkte börja med att paparazifota grannarna i väntan på eventuella kändisar! Vad tror ni om det! ;)

Skor och teknikprylar ligger näääästan på samma nivå.. men bara nästan! ;)