tisdag 14 juli 2009

Moonwalker


bild lånad från annan blogg

Tjejen är däckad! Hemma och nerbäddad! Jag har inte tid att vara sjuk, men eftersom jag känner mig helt nerklubbad har jag inte så mycket att välja på. Feber och ont i halsen... Skitans!

Fick i alla fall för mig att jag skulle kolla lite på film igår kväll. Hann inte så långt innan jag somnade, men efter fyra försök hade jag tagit mig igenom Michel Jacksons Moonwalker från 1988. Måste säga att handlingen var bland det sämsta jag sett. Alltihopa gick i stort sett ut på att man fick se Michael Jackson jagas av än konstiga animerade figurer, än skumma langare, allt i jakten på hans vän Kellie som blivit kidnappad. Jakten blandades med musikvideor och konstertklipp och utan dem och Michaels stjärnglans hade filmen blivit en total kalkonrulle. Trots bristen på bra handling fick filmen mig att le. Michael var på sin topp i karriären när filmen gjordes och en återblick till 80-talet är ju aldrig fel... ;)

Har förresten skaffat mig en ny favvo bland Michaels låtar! Enjoy! :) Såååå bra! Vilken energi han hade... The King of Pop!




kram Emma

0 kommentarer: