måndag 6 juli 2009

Möten


Möten mellan människor gör att jag ibland förundras över vilken stor variation det finns på det här klotet... Alla är vi olika och alla reagerar vi olika.
Jag tycker inte om att döma folk utan att veta vilka de är och vad som föreligger de handlingar de utför. Ett kraschat innandöme och ett trasigt hjärta som leder till otrohet, en aggressiv personlighet som får familjer att splittras, känslor så starka att det rinner över... För mig är det inte ok att vara otrogen eller våldsam, men jag kan inte låta bli att fundera över vad det är som driver människor till att vara elaka mot varandra och göra varandra illa. Vad är det som gör att vissa möten spårar ur? Möten som börjar med ett leende och slutar med tårar... Det är lätt att reagera på människan istället för på människans handlingar, men hur jag än vrider och vänder på det så är det inte människan som är ond utan dess handlingar. Hur vi hanterar och ger utlopp för de reaktioner och känslor vi känner är avgörande för hur andra människor uppfattar oss...

kram Emma

1 kommentarer:

anso sa...

Ja du Emma, jag håller definitivt med det som du funderar över. Svårt att förstå att en person som verkar så bra helt förändras under tiden.

Massa kramar till dig!