onsdag 2 september 2009

Förlåt då

I måndags startade en ny termin i skolan. Var med lite blandade känslor jag knatade dit. Roligt att träffa alla människor, få något att göra och få sätta tänderna i nya saker att lära sig. Mindre roligt att sommaren faktiskt är över och att vinter, kyla och snö är på väg. Sommaren har gått alldeles för fort... När dessutom tröttheten slår till känns uppförsbacken som ett omvänt brant stup.

Under de första 10 veckorna ska vi jobba med film- och ljudproduktion. Kanske inte riktigt min grej, men det ska bli väldigt intressant att se och lära sig hur allt går till. Film är en helt ny värld för mig, men vem vet... Jag kanske kommer trivas som fisken i vattnet.

Vi har rivstartat med diverse föreläsningar i ämnet film. Dramaturgi, bildberättande, manus och idag var det regi som stod på menyn. Intressant och roligt! Bland annat fick vi i uppgift att i grupper om tre framföra en scen där två var skådespelare och en var regissör.
A Hej B Hej A Har du väntat länge B Ja, evigheter A Förlåt då

Vi fick många olika, och mkt underhållande, versioner av scenen. En scen som på något sätt talade till mig...

kram Emm

0 kommentarer: