torsdag 5 november 2009

The PREMIÄR







Snön föll och den stora dagen som alla väntat på var äntligen här! The PREMIÄR! Röd matta, bubbel och finaste stassen på. Jaja, man kan ju alltid drömma....

Sågade blev vi allihopa hur som haver... Inget ljud var bra nog. Fåglarna kvittrade för mkt och spottloskorna var för högljudda... Musiken var för låg och musiken var för hög... Bildsnitt kritiserades och manusförfattare var oförskämda... "Inte ens en riktigt polisbil" Ja, tack för den televerket! Kom tillbaka när du vet hur verkligheten ser ut!

Trötta som vi är efter den här delkursen, som för övrigt inte riktigt är slut än, kunde vi inte annat än skratta åt den oförskämda och respektlösa manus-människan (efter att vi morrat en stund). Tack och lov att vi ändå har så galet roligt ihop -gänget, klassen, skådisarna! Ni vet vilka ni är! ♥

kram Emma

3 kommentarer:

Björn sa...

Men herregud, en polisbil var väl det minsta man kunnat begära?! Jag hade gärna sett riktiga poliser också!

Sen om ljudet brister i ALLA filmer kanske det är ett tecken på att man haft undermålig undervisning i det ämnet?

Emma sa...

Jo, men jag tror vi var rätt nära att få dit riktiga poliser... Hahaha (Repliken "Stanna! Jag skjuter!!!" mitt i skogen en mörk höstkväll är väl ett lockrop om något!)

Och det där med ljudet kanske hade gått bättre om vi åtminstone fått en studio där surroundsystemet fungerade och lite instruktioner på papper kanske? Jag vet inte hur det är med er andra, men jag har minne guldfisk -speciellt när vi har lärt oss 5 splitternya program OCH kamera/ljud/ljus-utrustning på inte mindre än några veckor... hahaha

jesssso sa...

HAHA