måndag 7 december 2009

Stilrent

Ordet stilrent! Tänk på vad det betyder. Rent från stil. Hur kan design vara rent från stil? Om det är rent från stil är det väl inte design? Vad menar folk egentligen när de vill ha en stilren design? Vems design är det som är stilren? Deras eller min? Betraktarens? Förändras inte det vi tycker är stil allt eftersom hur omvärlden förändras och influeras? Det som är stilrent i dag kanske ses som ett ormbo av sammelsurium om några år?

Jag har under dagen suttit och letat inspiration till ett enskilt projekt till skolan. Vi ska göra en portfolio/ett CV. Det är inte det lättaste vill jag lova. Det är många tankar och idéer som ska sållas, kokas ner och bli något bra i slutändan. Prestationsångesten är skyhög. Det är mitt projekt och något jag själv ska få ut något mer av än bara programkunskap. Tänk så kräsen man kan bli...

kram Emma

0 kommentarer: