tisdag 5 januari 2010

Vi håller på med en lek...

Hej!
Vi håller på med en lek...lite löjligt kanske men kul:) skriv färgen på din BH i din status..bara vilken färg och inget annat ! Skicka detta vidare till alla tjejer/kvinnor ..INGA MÄN!! Ska bli kul att se hur det sprider sig...och alla män kommer att undra varför alla tjejer har en färg i sin status?? Haha!! Ha så kul :)
Skicka vidare !!
Tror inte någon som har Facebook och varit inloggad idag har missat det här meddelandet. Eftersom jag har suttit och pluggat så har jag sett hur färg efter färg har ploppat upp bland statusmeddelandena. Helt genialt! Underbart! Sånt här gillar jag! Tänk vilken genomslagskraft, vilken mängd människor som nås via en kanal som Facebook. Alla i min umgängeskrets har Facebook. Min fundering är lite vad vi gjorde innan? När man inte kunde "adda" någon på "fejjan"? Hur höll man kontakten? Hur bestämde man saker och hur bjöd man in till fester, kalas och andra trevligheter/otrevligheter?

Så gott som varje dag får jag inbjudningar till något evenemang via Facebook. Det är krogar och restauranger som fattat galoppen, kompisar som vill dra ihop gänget, klassfester och köruppsättningar. Vilket drömläge för en medieintresserad halvnörd som mig. Nya vägar, nya möjligheter. Nya sätt att marknadsföra sig och sitt.

Som många av er säkert har upptäckt så marknadsför även jag mig via Facebook. Den här bloggen är ett exempel på att Facebook är en bra mediekanal. Jag skulle, mellan tummen och pekfingret, gissa på att 80% av trafiken på bloggen kommer via Facebook. Det hade jag aldrig kunnat tänka mig när jag startade den för nästan ett år sedan och la till bloggadressen på min Facebook-profil. Då hade jag en liten föreställning om att bloggen var för min egen skull och för att mina nära och kära skulle kunna följa det jag pysslar med. Nu har det istället blivit en livsstil, vet att det låter pretentiöst, men så är det. Det är även ett sätt för mig att utmana mig själv och utmaningar är alltid en sporre. Tycker det är minst lika roligt att knåpa ihop de här inläggen nu som jag tyckte då, för ett år sedan! Jag kan bara säga "tack och bock FB" för er, mina läsare som ger mig möjligheten att utmanas!

kram Emma

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma !

Jag är kille och tycker att de tjejer som inte har någon färg alls är de som är mest intressanta!

;) eller hur ;)

kram på er