onsdag 3 februari 2010

I wanna do bad things to you


Well, ni som känner mig vet att jag har lite svårt för att sitta still och kolla på saker som typ filmer, serier och liknande, men den här gången har jag lyckats lura mig själv till och med. Lite efter resten av världen är jag, men True Blood heter kärleken. Vet egentligen inte om själva manuset är nån höjdare, men sättet att filma och uttrycket som serien ger är bara för underbart! Jag kan inte få nog...

Introt/credits som ni kan glutta på här ovan får en visuell nörd som mig att må klockers. Kolla bara på hur de har använt sig av variationer i typsnitt, kameravinklar, övergångar och färger. Så enkelt, så effektfullt och så bra. Yes, goosebumps it is. Allt är liksom lagom tillrättalagt med ändå helt off i sitt sammanhang. Sen gillar jag att svängarna tas ut rent visuellt, det är inte alls som man förväntar sig men ändå så självklart.

Tack ni som övertalade mig, can´t help but lovin´it!

Och btw... Här kan du streama hela härligheten! ;)

kram Emma

0 kommentarer: