onsdag 23 juni 2010

Maskning


Jag läser Kay Pollaks bok "att välja Glädje" just nu. Det är en tung bok och jag vet inte riktigt om jag köper rätt av vad han skriver. Det känns liksom lite för lätt. Bevisen för hans tankar, tycker jag, missar målet lite grann ibland. Trots min skepsis så har boken satt sina spår och de grå jobbar för högvarv trots semester och sol i gröngräset. 

Bakom varje mask jag ser finns sanningen om den som bär den. 
Jag väljer själv hur jag förhåller mig till verkligheten. 

kram Emma

1 kommentarer:

sazziedee sa...

Jag har också läst den boken och gillade den skarpt, men precis som allt annat så måste man inte köpa allt som skrivs. Man får plocka det som känns relevant för en själv och ta till sig det bäst det går.

Hoppas att något gott kommer ur det iallafall.

Härlig sommar på dig! Stora kramar i värmen