fredag 3 september 2010

Carolina Gynning


Jag kan fascineras av en kvinna som Carolina Gynning. Hon är en så skicklig medieperson och en affärskvinna som spelar på sin lite blonda image, men vet exakt vad hon pysslar med.

I påskas var jag på vernissage där hon och hennes mamma ställde ut sin konst. Det fanns väldigt mycket fint och hade jag varit rik så hade jag slagit till på både det ena och det andra. Här om dagen la hon ut en bild på min favorittavla på sin blogg. Se på färgerna och det kantiga i formerna-magiskt! Alla hennes tavlor är i starka färger med fullt ös, samtidigt som de har en väldigt mörk underton i budskapet. Det är nästan så att man blir lite tagen av seriositeten som finns i dem trots alla färger. Jag kan liksom inte låta bli att fundera på vem hon egentligen är, under den perfekta fasaden...

kram Emma

0 kommentarer: