torsdag 3 mars 2011

Tobbe Trollkarl



För några veckor sedan var jag och fotade på en föreläsning med Tobbe Blom a.k.a. Tobbe Trollkarl. Jag fotade för Lösnummer och Campusmässan. Han pratade om hur man ska göra för att framhäva sig själv i vissa sociala situationer. Mycket intressant och jag kom att tänka på det idag när jag satt och twittrade (är förresten helt fast i twitterland...). Allt handlar ju om hur bra man marknadsför sig själv. Vi är många som slåss om att synas och finnas. Jag som inom kort blir "utkastad" ur det trygga universitetsboet tänker hela tiden, varje dag och de flesta av dygnets timmar på hur jag ska nå ut och hur jag ska lära mig flyga. Det är läskigt,  jätteläskigt att kasta sig ut... Men jag ska göra det, om det så kostar ett brutet ben och en blåtira! ;) Dax att kavla upp ärmarna och köra!

kram Emma


0 kommentarer: