söndag 15 maj 2011

Frustration

Jag är datorlös. Frustrerad. Det som inte kan hända hände. Min 6 månader gamla Mac gick och dog i veckan som gick. Hårdisken kraschade. När dessutom min telefon gick och fick spunk i samma veva höll jag på att få knäpp. För att felsöka datorn via Apple-supporten så behövde jag en telefon och för att uppdatera telefonen så jag kunde ringa supporten behövdes datorn. Moment 22! Ghaaa!
Nu är i alla fall datorn inlämnad till farbror doktorn och telefonen har tagit sitt förnuft till fånga, men hela grejen fick mig att inse hur sårbar jag är. Det var nämligen på håret att jag hann göra en backup på alla mina filer och grejer på datorn. Ni vet "det händer ju inte mig", men det gör det. Vad jag har lärt mig av detta? Hmm... Lita aldrig på tekniska pinaler, hur beroende du än är och hur mkt du än gillar dem!?

kram Em.

0 kommentarer: