måndag 18 juli 2011

Kontraster...


Jag har semester och det regnar. Jag vill dra ner persiennerna. Läsa böcker. Mysa. Kolla på film. Jag vill stanna världen och slappa tills det kryper i kroppen av olust inför det faktum att jag måste inta vertikalläge igen. Jag vill köra några riktiga kraschodagar, utan måsten och utan tider att passa. Jag vill vara osocial. 

Å andra sidan vill jag att solen ska skina, att värmen ska få asfalten att bölja sig. Jag vill känna varm sand under fötterna. Känna vinden i håret när jag i ett desperat försök till svalka sätter mig på cykeln och trampar  upp för en backe för att få njuta på nervägen. Jag vill äta kladdiga bullar och dricka ljummen saft på en sandstrand. Jag vill känna knottrorna på armarna efter ett kallt bad i ett alldeles för kallt hav. Tänderna som hackar där jag står och försöker få upp värmen. Jag vill känna det varma bilbältet mot huden efter en paus under en utflykt i sommarsverige. Jag vill sitta på en bänk och äta en glass i mått med en större måltid. Måsarnas skrik i bakgrunden. Den lite söta, unkna men samtidigt friska havsluften i näsan.

Kontraster. Motsatser. Jag vill ha både och. Nu drar jag! Bye!

kram Em. 


0 kommentarer: