söndag 26 februari 2012

Square #1


Jag har förstått att det är lite modernt med fotoprojekt så jag tänkte haka på trenden och köra min variant...

Det handlar om foto, det handlar om mig och det handlar om kantighet. Målet är att under 100 dagar publicera 100 fyrkantiga bilder. Det kanske inte låter så svårt, men för mig känns det som en riktig utmaning. Jag har svårt för liksidiga bilder eftersom jag oftast ser hela bilden och utsnittet redan i sökaren. Att göra bilden fyrkantig är att exkludera något som jag en gång valt att inkludera. Kanske gör det bilden mer spännande, kanske blir jag tvungen att välja och prioritera. Jag kommer behöva tänka på hur jag disponerar utrymmet, vad som är viktigt och vad som kan skalas bort från verkligheten.

Vilket är då målet med det här hitte-på-et? Jo, inspiration och ett bättre bildseende! :) Nu kör vi!

kram Em. 

Ps. Jag kommer samla bilderna under taggen "Square". 

0 kommentarer: