torsdag 12 april 2012

Square #47


Jag har känt mig som en vissen blomma de senaste dagarna. Influensan har jagat runt i min kropp. Febern har rivit i mitt innersta med sina vassa klor. Illvilja och förbannelse har vilat över mina läppar. Jag har spenderat dagarna i limbo mellan säng och soffa. Väntandes och sovandes. Jag har räknat minuterna som tagis ifrån mig. Minuter som ibland känts som år, ibland som sekunder. Jag har analyserat varenda centimeter av taket. Lyssnat på regnet utanför. Känt svetten rinna efter ryggen om natten. Sängkläder som klibbat fast mot kroppen. Vaknat av att torrheten i munnen gjort andningen omöjlig.

Feber anses som renande. Kanske var det en vårstädning som var tvungen att ske? En omplantering av trötta rötter med immunförsvaret på utsidan? Än har rötterna inte hittat tillbaka till vattnet, men jag känner hur krafterna börjar återvända. Jag längtar ut till vårvädret!

kram Em. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Talande bild...hoppas du är bättre nu och kan gå ut i vårvädret...

Bildbrus sa...

Japp, jag är på fötterna igen! Tack! :)