lördag 2 januari 2010

Nytt år, nytt decennium



2010. Nytt år, nytt decennium. Möjligheterna är här nu. Nya chanser och nya krafter. En ljusare tid. Ett ljusare sinne.

2009 var året då allting INTE hände i Emmapemmas värld. Skola, jobba, kämpa, kämpa. Det har varit många händelser som har tagit energi från mig. 2009 var energitjuvarnas år.

MEN 2009 var oxå året då
  • jag skaffade mig en hobby och började upptäcka världen genom kameralinsen
  • Spotify installerades på min dator
  • tightsen gjorde comeback
  • jag fick möjligheten att ingå i Lösnummers redaktion
  • jag startade bildbrus-bloggen
  • det regnade hela min nästintill obefintliga semester
  • jag blev moster
  • jag fick veta att goa vänner alltid finns där
  • sommaren var varm och vintern var kall
  • jag målade/tapetserade om i sovrummet och fick en ny lägenhet
  • glassbomben var huvudattraktionen på glasspartyt
  • jag fick möjligheten att fota ett fint bröllop och ett gulligt dop
  • vi spelade in en kortfilm i skolan
  • pappa fyllde 60 år
  • jag bestämde sig för att lura ödet
  • Smurfen blev utbytt mot en platt skönhet

Gott nytt år!!!

♥ kram Emma ♥

4 kommentarer:

Björn sa...

Har du bytt ut Smurfen?! När skedde det?

Emma sa...

Haha... Hände nu i mellandagarna! Pappa fick en platt-tv över(!) som jag fick.
Det här med TV-tittande har fått en helt ny innebörd för mig! ;)

E-L sa...

nej men smurfen då!!! jag tänkte precis samma... när hände detta stora ;)

kram på dig jag saknar dig!!

jess sa...

WHAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!! o du har inte sagt nått..... så då är Smurfen blått ett minne nu då?!