måndag 7 mars 2011

Livet i repris


I kväll har jag suttit och pluggat. Jag har suttit i tystnad med endast datorns surrande som ackompanjemang. Det är lättast att koncentrera tankarna då, när jag slipper alla ord som musik och tv för med sig. Ord som får tankarna att fara iväg. Jag har lite svårt att samla tankarna just nu och i en kort paus från pluggandet kom jag att tänka på en text som jag skrev för ett tag sedan... Här kommer en för dagen passande repris!   

"Du såg mig i ögonen och sa att du var redo, 
att dagar inte var dagar utan oss, 
att livet utan oss var dumt och omöjligt. 

Drömmens blinkning och du var borta, 
men jag är inte orolig, 
för dagar är inte dagar utan oss 
och livet vore värt allt tålamod." 
av: Emma Melkersson

kram Emma


1 kommentarer:

sazziedee sa...

Gillar verkligen din dikt Emma. Så himla fin och den ger ju hopp om framtiden. Själv känns det inte speciellt hoppfullt för min egen del, men jag håller tummarna för att allt löser sig för dig iallafall.

Älskar man sig själv så kommer man bra långt ändå...

Kram S