onsdag 25 maj 2011

Treanolla




Jag fyller treanolla om drygt en vecka. Åldersnojan har slagit till så pass att jag inte kan säga siffrorna som ett tal utan använder mig just nu av "treanolla". Vad beror det på? Jag är ju mitt i livet! Jag ska inte ha några åldersfunderingar!

Kanske beror det på att jag befinner mig i ett vägskäl. Den vadderade verkligheten i skolan ska bytas ut med den hårda verkligheten. Kontrasternas tid är på väg att entra mitt liv. Jag gillar det till viss del, men ibland önskar jag att jag kunde få lite mer tid. Läste ett inlägg på twitter idag där funktionen "infoga dag" efterfrågades i Outlook. Ja, var är den funktionen? Om ni hittar den så dela med er av kunskapen!

På ett sätt är jag väldigt glad att jag är treanolla nu när jag tar examen. Jag hade inte velat gör detsamma som 23-åring med noll arbetslivserfarenhet och utan skinn på näsan. Jag har många år av kunskap om livet att luta mig emot. Hade jag dessutom bestämt mig för att plugga direkt efter studenten så hade jag inte läst den utbildning jag har gjort nu. Då hade jag inte hittat mitt kall i livet, det vill säga vackra ting i form av visuell kommunikation. Troligtvis hade jag utbildat mig inom hälsa och välmående. Inte helt fel det heller, men inget jag kan se mig själv jobba med idag. En utbildning är något som ska utgöra grunden i ens liv. Det ska vara något som går att luta sig mot när det blåser. Något som ger en den där raka hållningen, ett leende och en stoltheten som inte går att tvätta bort ens med swinto.

Visst känner jag mig lite rostig till och från och visst knakar det i fogarna, men jag är på topp i livet. Jag ska ro hem det här! Jag ska bara....

kram Em. 

0 kommentarer: