torsdag 26 maj 2011

Vårstädning



Jag hittade en bok i bokhyllan i dag. Den handlar om energitjuvar. Ni vet den typen av människor som tar mer än de ger. Jag har bara hunnit bläddra lite i den och ni som känner mig vet att jag inte är något fan av den typen av böcker, men första meningen gör mig nyfiken.

"Allt som finns omges av energi, och vi lever och talar med varandra genom känslomässiga kraftfält".

I höstas skrev jag ett inlägg om just energi. Då handlade det om döda ting som beroende av sin utformning utstrålar energi, men det här med att vi talar med varandra genom kraftfält är ett lite nytt sätt att tänka för mig. Jag tror dock att det stämmer, inget snack, men vad menas med känslomässiga kraftfält? Är det lycka, glädje, sorg och ilska som vi för mellan oss? Är det ansiktsuttryck det handlar om? Jag tror jag måste läsa vidare. Nyfiken som jag är....

kram Em. 


0 kommentarer: