onsdag 1 juni 2011

Examen




"För jag har tagit examen, för jag har tagit examen... Give me 5! Yeeeej!" 

Vad då? Är det över? Inget mer? Färdig nu? Aldrig mer Örebro universitet? 
Ojoj, vad konstigt det känns. Tomhet, lycka, glädje, tårar. Jag är i MÅL! Jag är i mål... 

Vi hade sista redovisningen och opponeringen idag. Allt gick väldigt smärtfritt och vi fick inte ens en liiiten liten restuppgift på vårt projekt "Så fungerar samhället". Jag var dock nära att fråga om jag inte kunde få en bara för att få stanna kvar lite längre... 

När lektionen vad slut var vi fem stycken i klassen som tagit examen. Känslan var lite konstig. Vi tittade på varandra. Förvirring! Efter några kramar och grattisrop spreds vi för vinden. Klumpen i halsen... Oron i magen... Tårarna i ögonen... Sorgen över att efter fyra år bli tvungen att överge något jag kommit att älska. Tystnaden... Vakuumet... Nu börjar livet! 

kram Em. 



0 kommentarer: