onsdag 29 juni 2011

Hylla


Jag lyssnar på Sommar i P1. Är inte det höjden av semester? Det är Mark Levengood som pratar just nu. Jag gillar honom. Han har en hel del bra att säga. Han är inte påstridig, han är inte för mycket. Han är precis så där lagom sävlig och mysig att lyssna på som ett sommarprogram ska vara.

Jag minns när jag jobbade i Stockholm och Mark hade gjort en informationsfilm om företaget jag jobbade på. I vanliga fall är ju inte den typen av filmer så direkt spännande, men han gjorde skillnaden den här gången. Klädkoder, attityder och datorsystem blev intressant. Trots att han, förmodligen, inte hade en aning om vad han pratade om och att han, förmodligen, läste innantill så fick han intresset att väckas. Tänk att ha den gåvan! Tänk att kunna få folk att lyssna. Jag önskar att jag kunde fånga människors uppmärksamhet på det sättet, för sådant imponerar på mig.

Något annat som imponerar på mig är kreativitet och människor som har pennans magi i handen. Finaste Anso fyllde år igår och hon fick bland annat det här fina kortet med pengar för ändamålet hatthylla! Tack för ett underbart tårtkalas!

kram Em.


0 kommentarer: