måndag 27 juni 2011

Midsommar


Känn på orden... 

Sill
Färskpotatis
Gräslök
Knäckebröd
Gräddfil

Det smakar sommar, det smakar midsommar!


Sedan en tid tillbaka har jag slutat äta pasta, ris, potatis och bröd. Man skulle väl kunna kalla det en variant av LCHF, fast ändå inte. Istället för kolhydrater fyller jag på med fett, men jag unnar mig frukt och grönt i mängder. Målet är att bli av med sötsuget och att få mer energi och ett ökat fokus genom en jämnare blodsockernivå. När jag började plocka bort kolhydrater var jag väldigt skeptisk till att jag skulle orka träna så mycket som jag gör. Hur ska kroppen få energi? Hur ska musklerna orka bygga upp sig? Jag kan ärligt säga att jag nästan har känt motsatsen mot vad jag trodde. Jag tränar mer än jag gjort på länge och jag har en helt annan typ av energi i kroppen.

Från att under mina 30 levnadsår ha förbannat allt vad dieter heter så har jag nu blivit lite som omvänd. Det finns ingen plan i att bli en fanatisk matfascist, men jag kommer nog tänka mer på vad jag stoppar i mig i framtiden. Jag hoppas att jag kommer hitta nya vägar att få i mig den mat jag behöver och jag är på god väg. Påhittigheten och idéerna är många och maten är god!

kram Em. 


0 kommentarer: