söndag 5 februari 2012

Förberedelser


I morgon är det dags. 8.00 går startskottet för ett nytt kapitel i mitt liv. Jag är med jobb!!!

Att jag är nervös inför starten är veckans underdrift. Darrig som ett asplöv, är nog en mer korrekt benämning. Fast jag vet inte vad jag oroar mig för egentligen. Allt känns hur bra som helst. Positiv vibb från det att jag var på första intervjun, så jag kommer säkerligen överleva och det hela med råge. Jag tror mer att det är själv grejen med något nytt som jag är nervös över. Ni vet, det här med lite sociala do´s and dont´s. Alla arbetsplatser har ju sin egna kultur och sätt att göra saker på. Spännande, men lite osäkert innan man landat.

Att jobba rak vecka med 8 timmar per dag känns oxå lite nervöst. Det var några år sedan jag gjorde det, så hör ni inte av mig på några dagar så är det nog för att jag somnat ovaggad på pallen i hallen efter jobbet.

Hur har jag förberett mig då? Jo, i fredags var jag ute och firade med ett stort gäng vänner. Underbar mat och goda drinkar. Kom i säng relativt tidigt och uppstigningen gick av stapeln redan 8.00 på lördagsmorgonen. Jo, min dygnsrytm är helt upp och ner så det är bara att bita i det sura äpplet och justera saken. Lördag förmiddag spenderades i samarbete med dammsugaren. Ett skinande rent hem är en bra start inför ett nytt kapitel har jag hört. Lite shopping på det och lördagens förberedelser var avklarade. Krasch i säng efter lite melodifestivalhäng. Underbart! Idag är det soffan som regerar. Vila och slappande. Lugnet innan stormen. Sen gäller det bara att jag inte försover mig i morgon... Sa jag att jag är nervös? ;)

kram Em. 



4 kommentarer:

Elin Atterstig sa...

ÅÅH men grattis och lycka till! Det kommer säker gå kanonbra ska du se! Woho! Grattis igen :)

Elin Atterstig sa...

Säkert*, såklart! Haha.

anso sa...

Stort lycka till vännen!! :)
KRAAM

Maria Zika sa...

Det kommer gå utmärkt! Välkommen! :)