fredag 2 juli 2010

Eclipse


Var och såg den tredje och senaste delen i Twilight- sagan ikväll! Jag var ju ganska måttligt imponerad och uttråkade efter förra filmen, New Moon, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Eclipse blev jag däremot väldigt imponerad av. De hade fått till alla de tekniska bitar som jag saknade i New Moon. Klippningen var bra och storyn var sammanhängande. Manuset var kanske lite taffligt vad gäller repliker ibland, men det övervägdes med en hel del snygga scenerier och animationer. En hel del humor i form av ironi och anspelningar karaktärerna emellan fanns i filmen och gav en trevlig stämning och visade på självdistans. Det märktes även att humorn var målgruppsanpassad. Jag, som var så gott som äldst i biosalongen,blev till och från förvånad över de spontana skratt, applåder och visslingar som ljöd. Samtidigt kan jag förstå att en hunk som Taylor Lautner går hem hos målgruppen. Överhuvud taget så märks det att den här filmen inte gjorts i panik efter en succé utan det ligger lite mer eftertanke bakom än det gjorde i tvåan.

kram Emma

0 kommentarer: