fredag 20 maj 2011

"Och vinnaren är... "


Lösnummers chefredaktör klev upp på scenen. Berättade lite om tidningen Lösnummer och tävlingen Årets bild för de andra kåraktiva som var på sittningen. Jag kommer inte ihåg vad hon sa, men jag är övertygad om att hon gjorde det bra. Hon hade en tavla i famnen. Det var det enda jag kunde fokusera på. "Vänd den för 17, så vi får veta!" "Och vinnaren är.... "

Jag vann!!! Kan ni tänka er? Så nervös som jag har varit... Det var otroligt jämt och tydligen så avgjordes inte tävlingen förrän de sista dagarna. Min bild som vinnare, i år igen!? Konkurrensen var tokhård den här gången så mina förväntningar var låga. Jag vet inte om det var jag som hade sinnena på spänn eller om det verkligen gick ett sus genom publiken när jag gick upp på scen igen. Jag hade nämligen varit där bara någon timme tidigare och tagit emot Örebro Studentkårs stipendie. Jag hörde saker på vägen upp som "Storslam!" och "Det går bra för henne!".  Bedövningen av nervositeten släppte och jag tog emot tavlan och ett presentkort! Underbart! Vilken lycka! Tänk att två år i rad få utmärkelsen Årets bild i Lösnummer!

Jag kan inte annat än TACKA alla er som har röstat på mig och min bild! Ni är bäst!

Jag har en liten fråga dock... Betyder det här att jag måste sätta upp mina egna bilder på väggen? Ni vet en Wall of fame? Jag gör ju inte sånt....

kram Em. 

0 kommentarer: