måndag 1 augusti 2011

Nightbird



See the nightbird softly fly
Why does she fly alone?
Is the moonlight just a flame for her memory? 
Now she's gone


Eva Cassidy är i högtalarna. Hon sjunger om en nattfågel, Nightbird...

Det skulle kunna vara jag. Det skulle kunna vara mig hon sjunger om där jag sitter framför min dator och redigerar bilder. Jag ägnar min tid åt det jag älskar allra mest. Det var länge sedan sist. Jag har saknat det, mina bilder. Musiken i bakgrunden och timmarna som försvinner. Paletterna och verktygen som skapar åt mig. Mitt i ensamheten befinner jag mig, borta och bortglömd. Det är bara jag och kreativiteten. Jag skapar och jag njuter av det. Det går som bäst på nätterna, när det är tyst ute. När dagens intryck har landat och jag kan finna lugnet. Folk runt omkring mig börjar somna in. Tröttheten i mig blir till en samlad kraft. Det är då jag mår som bäst. Jag är en nightbird!

kram Em. 




0 kommentarer: