tisdag 9 augusti 2011

Sockerdricka och dans


Jag är moster till världens sötaste lilla skrutt. Idag har vi varit och shoppat hon och jag. Det pratas och babblas. Mycket försvinner i skägget men en del går hela vägen fram. Vi har busat och skojat. Att bli jagad bland klädställningarna är det bästa som finns. Skrattet bubblar likt sockerdricka och hela ungen spritter av lycka. Hon tror att hon lyckas smita. Det blir knäpptyst. Var är skrutten? Bakom en ställning med skjortor ser jag en liten hårtoffs sticka fram. Jag låtsas som ingenting. Då blir hon lite förlägen. Tror sig vara borttappad. Ett försiktigt "Moooooster..." hörs bland ställningarna. Jag smälter. Det kan inte bli bättre än så. Hon, det lilla livet, behöver mig. Jag smyger fram och i samma sekund som hon ser mig brister hon ut i ett "Iiiiiiiii!!!!" och så är leken igång igen. Skratt och dans efterföljs av världens goaste kram. Har jag riktigt tur får jag en puss oxå. Blöt och mitt på munnen. Smack! Mosters skruttibangbang...

kram Em. 


0 kommentarer: