onsdag 28 september 2011

Tur i oturen


Tur i oturen så handlade jag igår. Tur i oturen så köpte jag toapapper. Oturligt nog så har jag redan använt slut på två rullar idag, en rulle på förmiddagen och en rulle på eftermiddagen. Det har att göra med läckage. Det har att göra med nosen. Den rinner och rinner och rinner och rinner. Jag skriver det här inlägget feberyr och med ett rivjärn i halsen. Förkylningen har slagit till och det med råge.

Jag funderar på var det kommer ifrån. Jag vet. Det finns en liten människa, som jag älskar väldigt mycket, som har gett det till mig. Jag kan inte vara sur på henne, för hon gav mig det inslaget i pussar och kramar. Nu önskar jag bara att någon kunde ta bort svettningarna, frusenheten och ledvärken. Att någon kunde stänga av bultandet i huvudet, sätta dubbelsynen på paus och kanske ge mig matlusten tillbaka. Och att någon kunde stänga av kranen....

kram Em. 


0 kommentarer: