måndag 19 september 2011

"VM i popcornätning och okoncentration"


bild  från annan match

Igår var jag för första gången någonsin på en allsvensk fotbollsmatch. Det var ÖSK och IFK Göteborg som spelade på Behrn Arena. Väldigt spännande och jag kände mig som en fullkomlig novis. Vi hade sittplatsbiljetter precis bakom mål, men bredvid motståndarnas hejaklack. Kanske inte det optimala för oss, speciellt inte med tanke på att fröken A hade ÖSK-klänningen på sig och skyltade med svartvita färger. Och som att det inte var nog med att vi hamnade bredvid fel klack så vi var dessutom omringade av små människor som under ungefär 84 av 90 minuter körde "VM i popcornätning och okoncentration". Det pratades, kastades popcorn, klättrades på bänkar, revs konfetti av matchprogrammen och skuttades runt. De pysslade med andra ord med allt annat än att kolla på fotboll. Jag ska väl inte säga att jag själv är så hyperintresserad av fotboll, men lite spännande var det allt och jag lyckades trots diverse myror i benen och en lite småfrusen nästipp sitta still i 90 minuter.

Att gå på hemmamatch var helt klart något jag kan tänka mig att göra om. Det var liksom så mycket mer än att bara se de som kutar efter bollen, som det lätt blir på tv. Nu fick jag hela evenemanget, folkfesten och hejaramsorna runtikring på köpet. Jag var delaktig i en del av Örebros sportkultur, och jag gillade det!

kram Em. 


0 kommentarer: