torsdag 6 oktober 2011

It´s a wrap!


It´s a wrap! Min allra första egenlayoutade tidning är klar! Allt som saknas är ett sista godkännande och sedan bär det av till tryck på måndag. Kan ni tänka er? En hel tidning full med trafik och trafikplanering, formgiven av moi.

Ni vet att jag alltid har tjatat om hur mycket jag har lärt mig under tiden på Lösnummer. Jag kan lätt säga att jag inte hade klarat av det här utan den erfarenheten. Tack och bock!

Vad har jag gjort då? Jo, jag har lagt texter, och bilder utifrån en en mall på 24 sidor. Sedan har jag även fotat och gjort en mindre illustration till tidningen. Superskoj, men att det är mycket med det jordiska, det ska google veta. Mycket text på lite utrymme och många saker att tänka på. Inte bara att det ser snyggt ut, det ska ju gå att läsa oxå... Det har tagit många timmar att pilla ordning på allt, men oj vad roligt! Det är sådant här jag, bland annat, vill hålla på med nu när jag söker jobb! Det är nu jag känner att jag valde rätt där för fyra år sedan när jag började plugga. Iiiiiha!

Framför mig har jag dock deadlineångesten.... Det värsta, men oxå det mest spännande på hela resan. Dagarna mellan det att man skickar tidningen till tryckeriet tills det att man har den i handen. Panik, ångest, mardrömmar! Allt kan ju, rent hypotetiskt, gå fel på vägen... "Tänk den där bilden på sidan 13, den kanske skulle... Lr texten på sidan 4, blev det rätt med spalterna...?" Ghaaaa!

Hur det blir får vi se när jag har skapelsen i min hand, om sisådär en halv vecka skulle jag tro! ;)

På återseende i frågan!

kram Em. 




0 kommentarer: